شاهنامه خوانی

در راستای تفکرات زیاد  شوشویی برای انتخاب اسم و و بررسی های متمادی .دو  اسم به نام های سهراب و مهتاب  برای نی نی ما در نظر گرفته شد  که بنده در کمالِ ناباوری آنچنان  جیغ محکمی کشیدم که گوش فلک پاره شد  و شوشو یی ناگزیر دستها را به بالا برده و سر تعظیمی فرو آورده و  گفت هر چی تو بگی ..... در همین راستا از دیشب در جهت انتخاب اسمِ نی نی . فال با شاهنامه و شاهنامه خوانی پر باری بر پاشده به این صورت که شوشویی با چشمان بسته یک صفحه را باز میکنه  و اینجانب  با  صدایی به سانِ نقالِ قهوه خانه  با چوبی به دست با غلط های فراوان .اشعارِ فردوسی بیچاره را .آن چنان رسا .میخوانم که شوشویی چاره ای جز گوش سپردن اون هم با جان ِ دل ندارد   و البته همش تذکراتش هم پابرجاست که این را غلط خوندی و درستش کن ووووووو  

  و اما بشنوین از جناب فردوسی و اسامی انتخابی اش 

   گیو     گودرز    افراسیاب اسفندیار ووووووووووو    

 

شوشو میگه آخ جون چهارتا پسر داریم گیو گودرز و افراسیاب و اسفندیار  

فک کنین من به نی نی بگم گیو کوچولووووو یا مثلا افراسیابِ مامان   

 

خلاصه دیشب سر همین اسم توی خونمون کلی شادی و خنده بر پا بود کلی شاهنامه خوندیم و منم تصمیم گرفتم تا آخر بارداری ام این شاهنامه عزیزو به پایان برسونم   

راستی این بیت شعر حسابی چشم شوشویی ام را گرفته و هی دیشب تا به حال زمزمه اش میکنه :  

 

      بهین زنان جهان آن بود                  کزوی شوی همواره  خندان بود  

 

و هی میگه یاد بگیر یاد بگیر زن (مثل اون قصاب های محل بخونین با ی سبیل کلفت و شکم گنده )زن ینی این ....... اما منم شعرو عوض کردم و میگم  

 

 

     بهین زنان جهان آن بود                   کزوی  شوی  همواره گریان بود   

 

 

 

  

 

 

بچه ها اسامی بالا همشون قشنگیِ خاص خودشون را دارن منم اسامی شاهنامه را واقعا دوست دارم اما این اسامی که شوشویی انتخاب کرد چیزی نیست که من بتونم باهاشون کنار بیام دوست ندارم کسی فکر کنه دارم اسم خاصی را خدای نکرده مسخره میکنم نه ابدا این طوری نیست بلکه فقط نظر خودم را نوشتم مطمئنا کسی با خصوصیات اخلاقی شوشویی من یا مشابه اون ازین اسامی بی نهایت لذت هم میبره اما من نه .....اتفاقن اسم انتخابی من برای دخملک از توی همین شاهنامه انتخاب شده اسمیه که زیاد نشندیم و توی کل ایران فقط ۱۹۸ نفر این اسم را دارن اسم سختی هم هست اما من از خودش و معنی اش و تک بودنش خوشم میاد فعلا هم نتونستم اسمی بهتر جایگزینش کنم اسم پسملک را هم قبل تر ها انتخاب شده و اون همچنان پابرجاست .....به هر حال اگه کسی دوست داره به من توی انتخاب اسم کمک کنه بسم الله با روی باز پذیرفته میشه و حتما مورد بررسی قرار میگیره .

نظرات 7 + ارسال نظر
خودبزرگ بین دوشنبه 20 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 11:20 ق.ظ http://www.efrite.blogsky.com

ما پادشاهیم!

وا؟

مژگان امینی دوشنبه 20 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 09:25 ب.ظ http://mozhganamini.persianblog.ir

سرگرمی خوبیه همچنان با هم دنبال اسم بگردید .
بهین زنان جهان آن بود کزوی هم خودش هم شویش خندان بود.

همین درسته

ریتا سه‌شنبه 21 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 08:21 ق.ظ

آخی... چه جالب دنبال اسم میگردید! خیلی خوبه... اسامی پیشنهادی خودتم خیلیقشنگن ولییه کم تلفظشون سخته. گیو و اینارم که آدم ازشون میترسه. اسامی کمابهتتریهم توشاهنامه هست. برادر شوهرم اسم پسرش رو آبتین گذاشته اونم فکر کنم از تو شاهنامه برداشته اسم دخترونه اش آتبین هست!

شوشو میخواست حافظ باز کنیم اما اکثر اسامی حافظ عربی هستن و هم من هم شوشو مخالف این موضوع هستیم بعد گفتیم شاهنامه خوانی کنیم که هم شعراش روونه و زیبان و هم اسامی خوبی هم داره ....آبتین اسم پسر دوست مامانمه با شوشو در موردش حرف نزدم اما بعید میدونم قبول کنه اسم پسرمون کلن همونیه که خودم انتخاب کردم چون خوابشو هم دیدم اما فعلا درگیر اسم دخترمون هستیم دیشب شوشویی میگفت اسم گرد آفرید خوبه به نظر منم خوبه اما ازون اسم انتخابی خودم تلفظش سخت تره

آوا چهارشنبه 22 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 02:33 ق.ظ

تولدتون مبارک ک ک
تولدنینی تونم
پیشاپیش
مبارک
یاحق...

تیراژه چهارشنبه 22 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 05:27 ق.ظ http://tirajehnote.blogfa.com

سلام ترنج جان
اسم من هم اتفاقا یه اسم تکه...تیراژه!
دروغ چرا...همیشه خوشحالم برای سلیقه ای که پدرم به خرج دادن و این اسم رو برام انتخاب کردن..هرچند گاهی به خاطر خاص بودن اسمم اذیت میشم!..مثلا روزای اول تو دانشگاه یا وقتی برای کارهای اداری به جایی مراجعه میکنم..ولی به نظرم یه اسم خاص اعتماد به نفس متفاوتی برای آدم ایجاد میکنه
خلاصه ..غرض از مزاحمت
از لینک کیامهرخان به اینجا راه پیدا کردم...تولدتون مبارک..بهترین آرزوها رو برای شما و همسر عزیز و نی نی هنوز در راهتان دارم..این روزهای آخر بارداری مواظب گرمای هوا باشید ترنج بانو
خدانگهدارتان

کورش تمدن چهارشنبه 22 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 07:46 ق.ظ http://www.kelkele.blogsky.com

سلام
بانو
تولدتون مبارک
ایشاا... ۱۰۰ ساله بشید
برای خوندن پست و خوردن کیک دوباره خدمت میرسم

حدیث چهارشنبه 22 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 08:45 ق.ظ http://khatkhatihayman.blogfa.com

تولدتون مبارک
واستون سلامتی و بهترین هارو آرزو میکنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد