فصل جدید زندگی من .......سلام






 
 




در آستانه سی سالگی 


 ذهنم مدام و البته از روی عادت این شعر را تکرار میکنه


این منم زنی تنها ...........در آستان فصلی سرد"


نمیدونم چرا اما در  ناخودآگاهم تعریفی  از این شعر فروغ برای سی سالگی داشته ام



********************


تولد برای من همیشه بهترین یا شاید  خاص ترین روز زندگی ام بوده


برنامه های زیادی براش دارم  ودوست دارم هر کدومشون خاصی خودشونو داشته باشن


و قبول دارین وقتی یک نفر روی یک روز این قدر حساس باشه ممکنه همیشه اونطور که دلش میخواد هم پیش نره 


مثلا اون روز از دنده چپ بلند بشه یا اینکه مثل سال گذشه ویروس  بگیره و بیمارستانی بشه......... یا شایدم مثل دو سال پیش پدر شوهرش فوت کنه  ....یا مثل سالهای پیش دقیقا همون روز کنکور داشته باشه  ............ همین ها باعث بشه اون روز خاص و دوست داشتنی تبدیل به  یک روز تراژیک و عبوس بشه 


اما امسال  فرق اساسی با سالهای پیش اینه  که من نه میتونم و نه میخوام که  امسال و این سن و این تولد  را فراموشش کنم چون که قراره سی ساله بشم و  به خاطر اون قسمت تراژیک افزایش سن و روند رو به میانسالی ام این روز را خودم با دستهای خودم تبدیل به رویا کنم .......


بچه که بودم

به نظرم آدمهای سی ساله آدمهای بزرگی بودن

آدمهایی که همیشه همه چی بلدن همه چی سرشون میشه

یادمه  همون موقع ها  با سما شرط بندی کرده بودم

و سی سالگی را ی جورایی مبنای زندگی معین کرده بودیم

مبنایی برای ازدواج نکردن و شرط بندی روی اون سن خاص

شرط بندیمون  هم بچه گونه وهم خنده دار بود


و شرط بندی مان این بود که :هرکی قبل از سی سالگی ازدواج کرد باارزش ترین چیزی که داره را به اون یکی هدیه بده

و هم من و هم سما بر این باور بودیم که من اون شخصیم که باید ی کادوی باارزش بگیرمو نه سما


اما الان

سی ساله شدم

 ازدواج هم کردم

بچه هم   دارم

و همچنان


ناباورم

از خودم

و سی سالگی خودم

میدونین مثل ادمهایی با دهان باز

و یکم دلسرد 

اما منتظر

برای یک اتفاق خوب

دارم به این فصل جدید زندگی ام نگاه میکنم

فصلی که خواه ناخواه

داره آغاز میشه

و منم در جریانش در حرکتم


البته که دوست داشتم الان تولد بیست سالگی ام بود 

هنوز در اول راه باشم برای زندگی و اون سختی هایی که خودم کشیدم را دیگه تجربه نکنم

اما مگر غیر از اینه که زندگی با همین سختی ها و شیرینی هاست که مزه میگیره...... رنگ میگیره 



ویا  اینکه

دوست داشتم بانویی باشم

  در تدارکات  نمایشگاه نقاشی انفرادی ام  

حتی دوست داشتم توی نمایشگاهم شمع های تولدم را فوت کنم

بانویی که هنرش حرفه اش بود و نه آرزوش

اما خوب باز مگر غیر ازینه که هرکسی تقدیری داره و خیلی از چیزهایی که اتفاق می افته دست خودمون نیست و مطمئنن یک دست قوی دیگری توی کاره

.

.

.

.



دهه بیست سالگی من



خوب یا بد

هر چی که بود

داره  تموم میشه 

و فصل جدید زندگی من آغاز

یک ندای درونی بهم میگه

نباید فصل سی سالگی زندگی ام


فصل سردی باشه


این  سی سالگی محترم  برایم حس غریبی داره


ی مزه گس یا شایدم تلخ

حسیه که خوب یا بد 

روشن یا تاریک

بدون هیچ کم و کاست

من باید تجربه اش کنم

مزه مزه اش کنم

حسیه که برای هر کسی

فقط 

و

فقط

یک بار اتفاق می افته


 به سی سالگی ام

بهتر

نرم تر

مهربونتنر

نگاه میکنم

حتی میتونم بگم

دوسش هم  دارم

شعر توی ذهنم را خود آگاهانه تغییرش میدم

این تغییر حال روز این روزای من باید باشه

 در این فصل جدید بیشتر از هر موقع دیگه ای دوست دارم با هم بودن هارو تجربه کنم همنشینی هارو و پر شدن از محبت و بودن با بقیه

تنهایی باید خط بخوره 

و سرما

که وقتی تنهانباشی پس سرمایی هم حس نمیکنی


میتونیم به یک بیت شعر خیلی خوشبینانه و مهربون تر نگاه کنیم

برای همین منم اون عینک بدبینی را بر میدارم و به جاش این بیتو زمزمه میکنم



                              "و این منم زنی ......خندان .....در آستان فصلی.......... گرم "


             



                                                           

                                                         (سی سالگی ام مبارک)



نظرات 10 + ارسال نظر
رها شنبه 22 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 11:03 ق.ظ http://gahemehrbani.blogsky.com/

تولد مبارک ای زن خندان در آستانه فصلی گرم
روزهای خوشی پیش رویت باشد دوست نازنینم

ممنون دوست خوبم
همچنین برای شما

مژگان یک دنیا عشق شنبه 22 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 01:16 ب.ظ

تولدت مبارک خانوممممممممممممم
انشالله حس خوبی رو تجربه کنی
منم در استانه 30 هستم.
دهم مرداددددددد
من راستش دلم نمیخواد امسال کسی یادش باشه تولدم رو

واقعا دلم میخوادحسهای خوبی را تجربه کنم
انشالله تولد تو هم مبارک باشه
فکر میکردم باید خیلی سخت تر باشه اما انگار زیاد هم بد نبوداین سی سالگی محترم ما

الهام شنبه 22 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:57 ب.ظ http://elham7709.blogsky.com/

تولدت مبارک عزیزم، به دهه چهارم ! زندگیت خوش اومدی.
منم روزی که سی ساله شدم همین حس رو داشتم و هنوز هم باهاش درگیرم، بارها خودم رو تو بیست سالگی دیدم و آرزو می کنم کاش اونموقع بود تا جور دیگه ای زندگی می کردم.
همیشه شاد باشی کنار خانوادت

ممنون عزیزم
دهه چهارم !ادم بغضش میگیره مگه نه؟

سارا(خلوت انس) یکشنبه 23 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 01:23 ب.ظ http://khalvateons67.blogfa.com/

سلام ترنج عزیز
تولدت مبارک عزیزم
بهتره به شروع چهارمین دهه از زندگیت امیدوارانه تر نگاه کنی! منم خیلی دوست داشتم در تدارک نمایشگاه نقاشی و هنرهای دستیم باشم. هیچ وقت دیر نیست!
صد ساله شی مادرررر

ممنون از تبریکت
ایشالله نمایشگاه شمارو هم میبینیم دخترم ......

تانزانیا یکشنبه 23 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 01:58 ب.ظ http://tanzania.blogfa.com

سی سالگیت مبارک و امیدوارم ازین به بعد روزهای شیرین تر و گرم تری رو تجربه کنی

ممنون عزیزم انشالله

الهام یکشنبه 23 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 07:42 ب.ظ http://elham7709.blogsky.com/

آره اسمش سی سالگیه اما عمیق که فکر می کنیم میبینیم دهه چهارم! من که گریم می گیره...

الام جون عمره دیگه کاریش نمیشه کرد .....باید فقط شاد بود و ازش لذت برد

Mehdi پنج‌شنبه 27 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 05:21 ب.ظ http://30-salegi.blogsky.com

ورودت به عرصه ی سی سالگی رو تبریک میگم....از طرف یه سی و سه ساله....

ممنون
حتما دیگه رفتن به سی و سه سالگی نباید اونقدر سخت باشه که سی سالگی سخت بوده

ریتا جمعه 28 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 07:00 ب.ظ

تولدت مبارک خانومی... همیشه خندان باشی... من خیلی این روزا سرم شلوغه الآن بعد از مدتها اومدم و یه پست هول هولی گذاشتم فقط برای اینکه حرفهای پسرک از یادم نره... همین

ممنون عزیزم
رادمهر هم حرف میزنه منم باید ی پست در مورد علائم اختصاری صحبتهاش بزارم

ریتا جمعه 28 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 07:07 ب.ظ

روز موژان رو ندارم

مژگان امینی سه‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:39 ب.ظ http://mozhganamini.persianblog.ir

سی سالگی ات مبارک
من آن موقع تازه داشتم مادر می شدم.

ممنون .....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد